Bu Blogda Ara

20 Ekim 2009 Salı

LİMONLU İRMİK TATLISI

Efendim ben bu tatlıyı ilk olarak sevgili kuzenimde yemiştim ve çok beğenmiştim.Tarifin orjinaline burdan ulaşabilirsiniz.Gelelim benim tarifime.Arada çok fark yok sadece birkaç ekleme..

Malzemeler:
-1 litre süt
-9 yemek kaşığı irmik
-9 yemek kaşığı şeker
-1 paket vanilya
-1 limon kabuğu rendesi
-10 adet petibör bisküvi

Üzeri için:
-1 limonun suyu
-2 yemek kaşığı tozşeker
-1 yemek kaşığı mısır nişastası

Yapılışı:
İrmikle şekeri bir tencereye alıyoruz.10dk kadar kısık ateşte kavuruyoruz.Daha sonra yavaş yavaş sütümüzü ilave ediyoruz.Vanilya ve limon kabuğunu ekliyoruz.Sürekli karıştırarak muhallebimizi pişiriyoruz.Piştikten sonra 5dk kadar mikserle çırpıyoruz.Kare borcamımızı biraz ıslatıyoruz(yapışmaması için)muhallebimizin yarısını borcama döküyoruz.Petibör bisküvilerimizi süte batırıp muhallebimizin üzerine sıralıyoruz.Kalan muhallebiyi üzerine döküyoruz ve soğumaya bırakıyoruz.
Üzeri için: 1 adet limonun suyunu bardağa koyuyoruz üzerini su ile tamamlıyoruz.Orta boy bir cezveye limonlu suyumuzu şekerimizi ve nişastamızı alıp jöle kıvamına gelinceye kadar pişiriyoruz.Muhallebimizin üzerine döküp yayıyoruz.Soğutup servis yapıyoruz.
AFİYET OLSUN...


1 yorum:

Beyazkkelebek dedi ki...

way way way kuzen cim süpersin bak sen arasına petibör koymuşsun kesin enfes olmuştur valla ellerine sağlık görüntüsünden bile çok güzel olduğu belli.

Sevgilerimle